Translate

lördag 21 juli 2012

Tillåt mig presentera: Hantverk & Design

Nästa kategori företag som gästar Haparanda city den 23-29 juli är hantverkarna!

Här följer en närmare presentation:

iSAX , Marianne Isakssons ateljé och butik finner du i Mattila (förutom v.30 förstås)











Söker du en sömmerska som kan hjälpa dig med att skapa ny design på ett begagnat plagg? Ska du gifta dig eller gå på fest och vill ha en egen personlig klänning? Har dragkedjan gått sönder eller byxorna för långa?
Välkommen till min butik och syateljé så ska vi komma till en gemensam lösning.




Marju Matsin Design, läcker ReDesign i Haparanda. I vanliga fall håller hon till i sin ateljé på Stationsgatan, men vecka 30 finns hon mitt i city!


Marju Matsin designar framförallt med exklusiva material som en gång varit något annat. Ljuvligt råsiden, Kukkoladräll, ranor och skönt linne får nya former i hennes skickliga händer! Unikt och coolt med rötter i tradition.





Monelisas Allehanda finns i Karungi och på nätet med webshop.

Firmanamnet monelisa kommer av en hopslagning av mina förnamn Monika och Elisabeth.
Allehanda kommer från allt möjligt jag gör, och olika ideèr jag har. Jag syr också annat än kläder, bla
börsar, väskor, kuddar, kokar konfekt, gör tavlor, kort mm. 

 






Tygern! På den lilla holmen Sölkäsaari klär vi om dina ärvda möbler. Välkommen! Om vi har högvatten fraktar vi kunder och möbler i eka;)
Tygern Möbeltapetsering gör även egen möbeldesign av gamla vackra möbler, samt designar modern slöjd och inredning med gamla och nya metoder. En del av dessa kreativa krumsprång hittar du på Storgatan 73 under HappisCityAlive. Vi ses!






God kvalité och bra design är det jag vill ska utmärka mina produkter. Med en treårig konstutbildning i ryggen och nu skinn & skomakarutbildning så vill jag förutom reparationer erbjuda unika produkter, framtagna och tillverkade av mig.





Isudesign gör handvirkade smycken som blandar traditionella mönster med
modern design. Just nu finns fyra örhängesmodeller och två mobilsmyckes-
modeller, alla i många olika färger. Alla örhängen har krokar av sterlingsilver
(925/1000).




Dessa 6 hantverk- och designföretag säljer och visar upp delar av sin produktion i den gemensamma butiken. Välkommen in för inspiration och fullkomligt unikt hantverk!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar